søndag 18. september 2011

Home sweet...


home sies det, ikke vet jeg, for jeg kom for sent


Det samme lurer visst sønnen på, mamma - hva driver du med nå?
Har du tatt deg en tur og funnet på rare ting, eller hva tenker du..
Tenker på dere, gutten min, på dere!
Ønsker at dere skal ha et home sweet


Kan dette være noe i vår klasse?
skiltet på gjerdet
lyser opp en søndag i
september
Unner dere alt det beste, små venner


Så glad i dere at nesten ikke noe er for godt


Kanskje ikke nettopp her, en plass hvor minner bor.
Gamle - gamle fra 1983
fra engang matmor hadde
et annet liv
Ikke bedre
Det var en liksomferie
for å bøte på
noe allerede ødelagt


Etter den 22.juni føler jeg meg litt som disse.
En liten stemme, svak som lille My i Mummitrollet
hvisker i øret
"Reis deg, rett din rygg nok en gang!"
Hviskingen
blir
til
en høyere
stemme
etterhvert
Kanskje


Om dere hjelper meg på vei
vil jeg klatre
opp igjen
fra
dype daler
ned fra
høye fjell
Hjem, tilbake
finne
akkurat dere
de trofaste
for alltid
BESTEVENNER






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar