lørdag 3. september 2011

De usynlige

...tenker jeg i mitt stille? sinn, gikk sånn for mor skyld inn på statistikk, og leser et tall på over 2000, eh...svært så merkelig.

Null kommentarer og relativt "ansiktsløst", begynner å lure på om jeg er en slags Alien.

Siden regnet direkte pøser her, er det en gråtung dag her på vestlandet, merker godt regnet når den nyopererte skal ut på sine småturer for å gjøre sitt fornødne, brrr, idag gikk jammen regnet tvers gjennom morgenkåpen også.  Kanskje det ikke er smart å lufte hunder i morgenkåpe, eller mulig man bør gidde å kle seg først - her har vi meget essensielle problemstillinger!

Det store måtte vel være en slags allværsjakke som man hadde masse lommer i til slikt hundeeiere har i lommene, noen poser, litt tørt godis, en halvtørr leverposteiboks, en mobil i tilfelle de firbente finner på noe vittig, eller det skjer et uhell slik at man må ha hjelp.  Kan ikke finne lommer som passer kameraet, synd, på den måten går en hundeeier glipp av mange blinkskudd, ihvertfall i sin verden.

Fikk utrolig  interesse for Christines fikse kaffemaskin, en sånn snerten sak med søte, små beholdere til å putte i maskinen, utrolig fargespekter på de små beholderne, og ganske søtt der de lå pent på brettet sitt.  Nesten synd å bruke de...
Tenkte litt da jeg drakk de edle dråpene at her står en 10 liters vannkoker til bruk for kaffe og te, kanskje ikke det vakreste innen design og interiør, men jammen er det kjekt å vri på kranen og få ut varmt vann, bygdefolk lever nok annerledes enn byfolk. 

Ja, vi er nok en annen "rase", igrunnen - lever i vår lille sfære her.
Livs syklusen går etter løpetider, paring, valper, valpetid, få valpene videre til nye hjem - deretter ferie før det starter om igjen.  Det enkle livet på landet!
Når det er løpetid, som nå, grubelerer man på om det blir valper av det.  Noen ganger gjør det det, andre ganger ikke.  Han som skal være far nå, han tar livet med ro, han...Dovendyret.

Idag skal jeg ha opptelling på mine kammer, børster, klippemaskiner, skjær og shampoer.  Ser de trenger litt TLC, mine saker her, vil gjerne at de skal vare en stund til.
Ønsket meg først ny maskin til bursdagen, men fant ut at det kan vente ved nærmere ettertanke.
Tror de holder noen år til, mye annet som er viktigere.
Deretter skal jeg lage klipperommet på låven brukbart igjen, praktisk å gjøre de jobbene ute av huset, for å slippe hår hist og her.


Nå går jeg først ut og tar meg en varm kopp med te fra 10 literen, siden kan jeg gjøre noe fornuftig.


Mormor med dåpsbarn
om noen
måneder ankommer
et nytt
familiemedlem.
Formering på
flere hold..


Han krabaten her kan godt jobbe litt
for å hjelpe på med tilveksten!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar