torsdag 15. september 2011

Din nytelsestid

En gang var vi unge og glade
i hverandre
Trodde jeg
Tok som vanlig feil
Jeg var den som stelte i hjemmet
fødte barna dine

Dum og naiv var jeg
Første gangen du fant tonen med en annen
overså jeg
unnskyldte deg
lyttet til din bønn om tilgivelse
Hjertet og stolthet såret du
Bekreftet at jeg var den onde

Andre gangen
vi var i festlig lag
Ved din side en blond deilighet
Dere strøk hverandre med stor glede
Kysset lange, dype kyss
Jeg ville se
se hva du egentlig ville ha
Store, fyldige bryst
langt, blondt hår
deilige lepper som beruset
den berusete mann

Du ble aldri tilgitt
brudebildet ble destruert
En vits
jeg var en statist
i ditt teater
Som du regisserte med ond tunge
i mange, lange og tause år

En dag gikk du
det var meg som burde gått
for lenge siden
Skuespilleren som stod ved din side, velregissert til sine oppgaver
henne hadde du ikke bruk for mer, rollen var sagt opp
En ny på ditt livs arena
overtok den gamles rolle
Spillet dere spilte kan aldri bli prisnominert
spillet ditt, ditt livs teater, der du spiller hovedrollen
dirigerer dine statister
Din rolle er iferd med å smuldre
din karakter i livets teater
Vil kanskje en dag gjennomskues
Ble dine ord lagt deg i munnen
av
livets sufflør?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar