lørdag 8. september 2012

Har du det bra?

Hah, dumme spørsmål fortjener dumme svar!

Har man det bra, har man ikke videre bekymringer, og jeg bekymrer meg om alt mellom himmel og jord, regninger, hunder, snegler, flått, bil(er), barn, barnebarn og litt om min helse.

Jeg er livredd konvolutter med vindu på, de inneholder sjeldent noe hyggelig

Jeg er redd for hundene, de trenger så mye mer enn jeg klarer å gi, ikke er jeg flink til å holde de ship shape heller, dermed er min konklusjon at jeg er et dårlig hundemenneske.  Det skjærer vondt!

Snegler har jeg fobi mot, det samme med andre ekle sommerkryp, edderkopper også - selvom de lager fine spinn.

Synes jeg ser barna så altfor sjelden, det gjør vondt, fysisk vondt og jeg blir ulykkelig av det.

Jeg liker å høre musikken på Spotify når jeg skriver, det er nå positivt?

Helsen skulle jeg gjerne fått litt mer tilbake, liker ikke alle disse gufne symptomene som ikke vil slippe taket, ikke er jeg komfortabel med å evt. skulle utredes på sykehuset, heller.  Vet de finner at hjernevinningene har skrumpet inn, jeg husker da så lite, skikkelig lite også.

Når alt det er sagt/skrevet, går dagene i sine faste rutiner, ikke mye spennende hender i Hardanger, jeg hater hele Hardanger for tiden.
Jeg misliker løgn, misliker folk med merkelige svadaprat, snakk så jeg forstår, og jeg vet mange ønsker meg lukt til helvete rett og slett fordi jeg ikke er en hyggelig person å være sammen med.
Vel, nå gjør jeg ikke store anstrengelsene for å være en hyggelig person, heller.

Lytter fremdeles til Stanley Jacobsen, det er noe trøst i det, gammelt og velkjent.

"Du kan ikkje binde eit hjarta", slikt antagelig ingen forstår hva jeg mener med.  Hjerter kan vel bare ikke bindes, da?  Hva har nå det med mine redsler å gjøre ?  Ingenting, kanskje?
Eller noe?  Bundne hjartar taklar ikkje alle ting som hender i livet, kanskje?

Bjørn Eidsvåg synger i bakgrunnen sine tekster, har også blitt litt begeistret for hans refleksjoner, passelig deprimerende, kanskje?

Du og eg...Du och jag, Vi skal nok klare tingene, vi - hunder og familie skal klare denne tiden, skal vi ikke det?  Nikk med hodet, venner og vær enig, jeg klarer det ikke selv.

She's an easy lover hører jeg Phil Collins synge, she's like no other, nei kanskje ikke!
Tolk det og never mind, leave it!

                                               LIKE NO OTHER!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar