torsdag 20. september 2012

Fremskritt?

Hadde igår en morsom tid da en venninne satt østpå hvor vi da skulle få inn Skype, ikke fordi noen av oss synes det er festlig å sitte foran et webcam, men siden det er en gratis måte å prate på.
Ingen av oss følte oss videre smarte i prsessen, men var veldig stolte da vi fikk det til, nå skal det sies at hun har peiling på slike tekniske ting, men ikke denne middelaldrende saken her et sted i Hardanger!

Nå er vi enda mer moderne, fremskrittene står nå i kø med kjekke fotoapparat, Spotify og Skype, bevares, føler meg som den moderne typen her et sted i Hardanger!  *Ler* er ikke akkurat rakettforskning, men veldig kjekt å føle at man  fremdeles henger med i utviklingen.  Litt selvironi får man da ha;)

Så mye enklere det hadde blitt å holde kontakt med familien på den måten, da hadde det ikke gjort så mye at vi var et stykke fra hverandre.  Vel, tror ikke jeg får de med på en slik ordning - her skal saker gjøres tungvinte og vanskelige istedet.  Helst på den måten at man skal sitte med en passelig dose dårlig samvittighet i tillegg, hva ville vel livet vært uten?

Idag tenkte jeg å skryte av å ha blitt kjent med 3 ulike kunstnere, det er ikke verst for en som bor i "komaland", synes det er riktig så morsomt å følge med på nye akvareller, det skrevne ord og litt mer ordentlige malerier, kun via denne skjermen.  På den måten er man likevel med i livet  om man kan strekke det så langt.

Faktisk viser det seg at jeg ikke skriver så aller verst selvom jeg legger noen følelser bak ordene, hvem skulle da trodd det?

Ikke er fotografiene så ille, heller - blir nesten en anelse optimistisk, er likevel ikke totalt talentløs.  

Ikke er jeg rik, ikke smart, ikke noe som helst annet enn ganske grå og kjedelig, men noen steder "der ute", finnes det noen som setter pris på det lille jeg kan bidra med.

Hm, dette er gjenstand for litt grubling, lager en kopp kaffe og grubler videre.
Ser den ene sønnen min hadde hatt bruk for et bad nå, det store avgjørende spørsmålet er i hvilken rekkefølge skal dette løses?
Kaffe først, eller bad, nei her må det tydeligvis tenkes!

Her ligger det intensjoner bak, nemlig!

Jo, gutten min, det ligger intensjoner bak, en liten, skummel intensjon om å få deg pen og ren:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar