søndag 14. august 2011

Rastløs

De seneste dager har rastløsheten kommet sterkt, vil noe, men vet ikke riktig hva, jo - egentlig vet jeg.

Det står i den skjulte notatblokken.  For å legge en demper på hva jeg egentlig vil og ønsker, måtte jeg bare putte 8 hunder i bilen igåraftes, ihvertfall gjøre et lite forsøk på å reise til Øystese i det minste, se steder jeg ikke lengre er komfortabel med. 

Hotellet ser nå pent og pyntelig ut, litt sommer er enda utenfor, kantlobelia lyser opp med sin nydelige blåfarge, "min" blå.

Ved stranden, dit jeg egentlig ville, var det fylt opp med diverse personer, enten turister, eller innfødte.  De satt stort sett og mesket seg med flytende gods - betraktet de en stund, lurte på hva som fikk de til å more seg - det var garantert ikke utsikten!

Derfra kjørte vi videre til stedet jeg virkelig misliker, hjelpemiddel lageret, utenfor står den forhatte, store, hvite bil parkert.  Ser den har nummerskiltet montert høyt oppe på bilen, det er grønt.  Slike småtterier legger jeg merke til av en underlig årsak, stort sett går det meste annet i glemmeboken. 
Fant veien til samfunnshuset, bedehuset, eller hva det nå brukes til, er en mindre pen bygning uansett, med et spir på toppen.
Nok engang hjelper hundene meg til å tømme hodet, den hvite bilen blir mindre, tar ikke så stor plass i tankene, tidligere var den enorm.  Nå da den stod parkert alene for seg selv, virket den mindre skremmende, er bare en kasse med motor og 4 hjul.

Vi hadde plassen vår helt for oss selv, så godt å se de firbente riktig strekke ut.  Hadde tatt med kameraet for å ta strandbilder i solnedgang, men det gikk nå mindre bra pga. alle menneskene.  Ikke tale om at jeg går blant personer med antatt promille.

Ble hundebilder istedet, da, men det er vanskelig å holde fokus på å holde gjengen samlet, kaste baller og fotografere - legger man litt godvilje til får man gjort alt likevel.  Ønsker å samle så mange hundebilder som mulig, det er ufarlige minner, de skremmer ikke når de popper opp i mappene, enkelte andre motiv kan bringe tankene hen på leie episoder.

Merker hvor godt det er å være alene noen dager, stille om man ønsker, bråkete om man ønsker det.

Godt med lørdag sammen med gode venner!




Hane eller høne oppå her, egghøne, eller værhane, hmm?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar