mandag 22. august 2011

På an...igjen

Sugar and Spice
and
Evereything nice
That`s what makes my day

*****************************

...spesielt når politiet ringer tidlig formiddag med den glade melding er henlagt på bevisets stilling, men fremdeles "åpen", hva er det for slags vis vas, da?

Som jeg ventet helt siden avhøret, det skal være skrevet, derfor er man ikke spesielt villig til å konrontere politiet med elendigheten i første omgang.  Er noe med å brette ut sin elendighet først på åstedet, og senere i slitsomme avhørstimer, slikt tar på, men man går litt på autopilot, for om man ikke gjør NOE, er det ihvertfall overhodet ingen muligheter for å få tufser til å stå tilrette for ugjerninger.

Man verken håper eller tror noe som helst, men det ørlille håpet ligger der kanskje likevel?  Det om at det er litt rettferdighet, sånn sett, på en eller annen måte.

Når man da får slengt det midt i ansiktet at det da ikke er "bevis" nok, vel - da kommer følelsen av å ha løyet, man blir ikke trodd, alt kommer i sinnsykt dårlig reprise, hendelsen blir grumset opp igjen, og man føler seg komplett dum, tåpelig og fullstendig mindreverdig og følelsen av å ha gjort en fjær til ørten høns.  Og som en liten bonusfølelse, kommer også følelsen av at motparten hadde rett, tihi..se hva jeg kan gjøre mot deg, din lille fjott!  Ustraffet kan jeg bare gå rundt og gjøre det jeg lyster, for det er jo lov, det!!

Usj!  Idag passer regnet med stemningen, men har fått såkalt bistandsadvokat nå, da.  Sinnet har våknet litt, jeg vil ikke tape, eller føle meg som en taper igjen...
Hadde ikke så lyst til det, men vil ikke sitte å la andre ha følelsen av å handle uten at det får konsekvenser.  Ikke sikkert det vil hjelpe, men det hjelper ikke å sitte uten å brette opp ermene og kjempe for sine rettigheter, skal ikke la noen steiner ligge uten å være snudd, og nå skal jeg få høre forklaringen til BN også, den kan være spennende, og den må være innmari god - uansett rett og galt her i verden, har ikke en ansatt i Pleie/Omsorg rett til å benytte seg av stillingen sin.

Om jeg bare hadde husket noe videre, i mitt tomme hode, er det bare tomt, og atter tomt, dette har lagt seg i den forbudte delen av hukommelsen sammen med hauger av annet rask, ikke vil jeg ha det frem igjen, samtidig som det antagelig må rippes opp i enda flere ganger.

Frem for et godt og effektivt etterforskningssystem, ja!  Her har de nok virkelig lagt seg i selen for å gjøre et fremragende stykke arbeid..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar