mandag 22. august 2011

Ikke knekt enda

Huff og huff så nitriste innlegg her er, dårlige filmer, trasige dager, hyperhund - nei, nå trenger jeg PROSJEKTER, føler jeg.

Dagens telefon, var vel et hån av blogger, eller kanskje et omen om at det ikke er lurt å prøve å se von Triers Antichrist på en søndag, hmm, enkelte spørsmål kan en stille seg i det STILLE..

Litt oppsummering, fikk to sekker fulle av bokser av N igår, de har det vært snop og godter i, kjempeflott gave - her kan jeg ha mange småting jeg samler på, blondebiter, små stoffrester, servietter, decoupagelim, søte bånd, stearinlysbiter osv.  Lage litt system, slik at lysestumpene kan smeltes om igjen og stivne i små former, da blir det lys i rare farger, og selvsagt med duft.  Ifjor fant jeg ut at en blanding av kanel og kardemomme ga litt førjulsduft da stearinen ble varmet opp, f.eks.  I tillegg ble noen av lysene dekorert og gitt i gave, og mange ark ble printet ut med trivelige motiv og limt på fyrstikkesker.  De mellomstore fyrstikkeskene sammen med selvdekorerte, omsmeltede lys og hjemmelaget såpe med appelsin/kanelduft ble faktisk godt mottatt.  Flere har spurt om jeg kan lage litt sånt småtteri for salg, men det vil jeg helst ikke, lager og gir bort, så får vedkommende selv bestemme om det skal være gave.  Siden jeg ikke tar imot kroner, får jeg istedet småting tilbake, stoffrester, bånd, lysestumper, etc.  Sikkert ikke verdens beste businessperson, men man blir ikke alltid så lykkelig av kontanter, heller....

Nå er jeg faktisk snart ferdig med prosjekt JUL 2011, og det er ganske praktisk, slippe å glane vettet av seg på nett etter noe som egner seg for gaver.  Her får de ta hva de får, og alt blir enkelt og greit pakket inn i gråpapir, flere ruller med gavebånd var jeg så heldig å få av en dame, en annen dame ga bort masse klistremerker og stempler, det blir enkle, og upretensiøse innpakninger.

Nå har jeg funnet frem skikkelig saks, den lå på "pikerommet" i 2. etg. så det er bare å få fart på symaskinen og lage lappetepper, om ikke jeg har stoff i metervis, finnes det alltid noe annet som er brukendes, avlagte klær er supert.  Begynner sikkert svart enkelt med et slags vognteppe med litt jentefarger.
Babyen som er ventet ved juletider, et mormorbarn, har muligens bruk for noe gammeldags og hjemmelaget mormorsk teppeopplegg.  Har nesten glemt de mormorgreiene, eller rettere, jeg er verdens sløveste mormor.  Stresser ikke så mye bare fordi familien formerer seg, hundene får oftere valper enn det familien utvides.  Er nå bare naturens gang for enkelte, det.

Sitter med mine varme, rosa ullsokker og ser frem til å vaske bokser, og ser på alle skrivefeilene, men det gjør slettes ingenting - hundene ligger i fanget, de er foran skjermen, kommer borti tastatur, men bedre med feil, enn at de ikke skal ligge på fang og taster.

Skal forsøke å se Drageløperen ganske snart, boken var bra - så om jeg ikke sovner, kjeder meg fordervet og heller tar herr Dvergpincher ut, eller - eller, så er det mulig tålmodigheten strekker til.

Tenker på at jammen er det tirsdag imorgen, og da kommer den psykiatriske sykepleieren, jammen har vi moro her i bygda, skal vite!

Lørdag var mor+hunder på tur i den lille blå, vi har startet med besparing av søppelet, nå kaster vi det bare i hyttebosset, kan ikke drive og betale for å tømme det oftere enn en gang i måneden, og ikke husker gamla når den dagen er.

Litt fordeler må man bare benytte seg av når disse spannene står rundt omkring.

Utrolig hvor mye det går an å stable i den trillebilen om man er villig til å sitte trangt, og om man attpåtil liker å bli beglodd.  Siste delen er ikke så grei, men det får man heller leve med, man lever med så mangt.

Liker ikke fiskelukt, heller - ikke at det har noe med saken å gjøre, den hoppende hjerne? bare slumser avsted litt på egenhånd.


Så mye rart man gjør..


Sy puter og pynte de litt gjør livet så enkelt!
Liker å lage noe som går raskt og greit, slik får man gjenbruk av bøker også


...joda, noen får slikt også...
bare ankle hjerter og duftposer med lavendel



Kjempelett, bare å finne papir på bokhandelen, og skrive av et eller annet pent dikt,så
julen er nok snart i boks, ja...bokstavelig talt

***


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar