søndag 19. desember 2010

Styggeste jenta i klassen

Var  så sint dagen jeg fikk vite
at vi skal flytte til Bergen til mormorhuset det skal bli så bra
Bergen, byen jeg ikke kunne fordra

Bytte skole enda engang, var så lei
visste bergensfolket ikke passet for meg
ikke passet jeg til bergensfolket heller

Ville ikke til den stygge skolen de kalte Paradis
hva tilsa at denne bygningen var et paradis...
noe av det verste jeg hadde sett
sikkert et fengsel

Joda, dagene ble jo lyse, de..
Hallingdialekten ble ikke godtatt der, i paradis
Inni meg kalte jeg Paradis for Helvete
gruet hver dag for dette såkalte Paradis

Der oppholdt seg mange raringer, noen store, andre små
En tykk gutt likte å synge
pen vise, Marian det bleike barnet - ynkelig kledd og stygg
Det var tøft av gutten, han fikk slått noen slag i magen der
med sin infame mobbemetode

Dagene gikk, lærdommen fra den koselige skolen rente bort
ville ikke lære noe mer i Paradis
hva var vitsen..
det bleike, stygge barnet ville ikke mer



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar