tirsdag 7. desember 2010

MIN EGEN PIKE

Du vakre, vidunderlige, lille pike
Ni måneder har du rukket å bli
Dine henrivende øyne stråler mot verden
for meg er du den vakreste
To tenner i den lille munnen, en liten rosenknopp
Du viser hvor stor du er
Lubne armer strekkes i været
du er skjønn
Vinke kan du også
Latteren din bobler frem
du er min lille "klump"
Latteren din er som vakker musikk

I badet storkoser du deg
ja, mamma og
Like våte blir vi visst begge to
Du dufter så friskt og godt
nydelige menneskebarn, fersk og ny i verden
Som en blomst
Inderlig velskapt er du
En engel for din mamma
jeg takker for deg, jeg får være mamma`n din

Nå skal du få sove
En lang dag med lek, latter og fanteri har vi lagt bak oss
Kvelden har kommet til en trett, liten pike
Et kyss på din panne
rekker jeg å gi deg
Før søvnen henter deg
Sov søtt, min datter
min dyrebare
Mamma skal være her, passe på deg
Måtte dine drømmer bli lyse og gode


til min egen Christine Louise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar