fredag 3. desember 2010

DRØM

I en hytte alene
Fredelig og fint
Ingen vil forstyrre meg her
Her har jeg det jeg trenger
En sovende hund
Lystig fyr i ovnen
En stor kanne deilig te, rykende varm
Utenfor vinduet ser jeg fjellets farger
Praktfulle høstfarger
Så langt øyet kan nå
Jeg drømmer meg bort
Blir fortapt i naturens skjønnhet

Der kommer tåken
Tåken er min venn
Langsomt siger den inn over landskapet
Stemningen er trolsk, nesten magisk
Tåken har innhyllet hytten

Ut av tåken
stiger mine drømmers Prins
Vakker og stolt står han foran meg
Han griper min hånd, følg meg...
Vi beveger oss i tåken
Svever sammen med tåken
Bort fra alt

Ingen kvelende angst
Ei heller bitre tanker
Heller ingen sorger finnes
Min Prins

Han trykker meg mot sitt bryst
Her vil jeg være
Alltid

Litt etter litt vender jeg tilbake
Til en virkelighet
Det er kaldt her, fryser
Mørket har senket seg over fjellet
Ilden er iferd med å slukne
Teen er kald
Hunden klynker i søvne

Min Prins er borte
Askepott venter
Venter på Prinsen som ikke kommer...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar