søndag 1. januar 2012

Bi

Mange rare sammensetninger med bi, bistikk, biseksuell, bivåner, biopsi...mye, bare å bruke fantasien, idag fikk jeg en annen type bi fremlagt, bipolar, tidligere kalt manisk depressiv.
Oppfatninge er ikke konkludert enda av fagperson, men jeg skal ikke protestere på min nye bi tittel.
Why not?  
Etter hva jeg har lest, mangler jeg noen trekk, men for all del, man trenger nok ikke alle kjennetegnene for å være bi, kanksje jeg utvikler de etterhvert?

Jeg skjønner den depressive delen av meg, den er ganske tydelig, jeg ser ikke lyst på livet , det merker de fleste som kjenner meg.  Kommer vel av mange skuffelser, av å ha blitt lovet ting som aldri blir realitet, jo jeg er kronisk deprimert.  De maniske sidene skulle jeg gjerne hatt, fått gort mye i maniske perioder, tror jeg hadde blitt sliten av å være manisk.  På den positive siden, skal bipolare være kunstneriske, mange kunstnere er bipolare, sikkert mye annet også.  Mange bipolare er rusavhengige, den dele må jeg jobbe med for å passe inn, kanskje..

Ideer har jeg, de kverner jo rundt fra tid om annen, de kan stemme med den bipolare diagnose.  Ønsker endel gjennomført, som et hundesenter, en skikkelig kennel, svevende ideer.  Har og lyst til å male selvom jeg ikke kan det, eller lage fine håndarbeid.

Derimot skulle jeg gjerne kunnet finne ro til å lese, det klarer jeg ikke.  Mange bøker som tiltrekker meg, men det blir med det.
Penger bruker jeg lite av på meg selv, om ikke veterinærutgifter teller, da, og annet utstyr til hundene, der kunne jeg brukt uhyrlig mye penger om jeg kunne!

Kanskje jeg skal avvente psykolograpporten før jeg slår meg til ro med den bip(popu)lære lidelse, vet den er uhelbredelig, men kan holdes isjakk med ekle medisiner, slike jeg kaller apedop.

Inntil videre, jeg blir i min depressive fase til jeg ser en lysning et eller annet sted, vi stunder tross alt mot en lysere årstid, ikke verst bare det, selvom jeg foretrekker høsten...





Populært kalt å ordne med valper, kanskje, bare kanskje, man kan aldri vite om man gjør det rett!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar