lørdag 28. januar 2012

Ny tidsregning

..nok engang, nå blir det før og etter huskjøp.  Endelig kan jeg tro det, kunne det ikke bare med telefonisk "ja", jeg trodde ingenting før alle papirer var skikkelig signert, nye bilder til bankkort ble tatt, og den lille bunken med papirer var vel på plass i mappe merket HUS.  Nå begtnner jeg så smått å forstå at jeg eier et hus, da.
Veldig glad for å slippe å reise tilbake til Lillegården med alle dens spøkelser, her kan man starte enda et kapittel på en måte.
16 valper har reist til nye hjem, det er nesten ferie også, selvom jeg ikke føler meg i feriestemning.

Mange hendelser iløpet av siste året har gjort meg mer tankefull enn noengang.
Ikke føler jeg meg særlig i form etter hendelsen i november, huden prikker, bena er hovne og vonde, hodet verker, øynene verker fremdeles, og håret begynner å falle av.  Føler meg giftig på innsiden, eller kanskje fra innsiden og ut?
Ser jo litt morsom ut med tuster på hodet her og der, men føler meg ikke kulere enn før.  Jeg er ikke så pen, så det plager meg ikke nevneverdig, og så enkelt å vaske seg på topplokket, noen fordeler har bakdelene!

Har satt og formulert skademelding til forsikringen, det var møysommelige saker, alt skulle være så rett som mulig, klart jeg gjerne vil ha erstatning for å forvandles til en Alien, enda en fordel er at jeg har omtrent blitt en sci fi person selv, igrunnen trenger man ikke se sci fi på film om jeg er i nærheten.  Har en følelse av at den svovelsyredampen ikke var særlig sunn.
Når forsikringen slegger istykker alt som er mulig for å brenne det som spesialavfall, kan man stille seg noen spørsmål...

Hittil har det ikke kommet rullende kroner, så vi tar alt helt rolig med noen små unntak av nytt TV, ting som hundene trenger og hver vår nye mobiltelefon, følger vel mer eller mindre med på kjøpet når man bytter leverandør.  Jeg har fått en sånn touchtelefon med mange funksjoner, når jeg har lært noe, er den sikkert moden for bosset.  Mest interessert var jeg i blutoothfunksjonen, men der vil ikke dataen samarbeide uten en dings som må kjøpes i tillegg.  Dette gidder jeg ikke, for nå skal dataen også i bosset, vi trodde den var ok, men jeg ser at jeg ødelegger den der jeg er i kontakt med taster.  Har igrunnen alltid lidd av bekteriefobi, og nå føler jeg meg som en stor, stygg bakterie selv.

Tilbake til mobilen, de kalles vel smartphone, kunne de ikke laget noen for usmarte også?  Unsmartphone...de hadde jo inndelinger i klassene tisligere, kurstrinn - hvorfor ikke ha det på andre plan også?  Jeg hadde tatt plan 1 i alt, ikke for at jeg er så altfor dum, men så deilig å føle at man mestrer noe.  Nei, egentlig tror jeg at jeg ikke likevel hadde valgt den letteste utveien.  Har aldri gjort det ellers.

Jeg tar irrgangene, eller så finner de som nevnt tidligere frem til meg.  Skuffelsene over mennesker blir aldri mindre, den.
Så en film ikveld med Hugh Grant, er han pen, eller ei?  Han minner om min eksmann i yngre dager da jeg klippet håret hans i Hugh Grant frisyre.  Syntes han ble fryktelig feminin, men pen??  Aner ikke, jeg vet ikke hva jeg syntes den gangen, heller, han var en praktisk utvei fordi jeg måtte bort hjemmefra, da tenker man ikke over sånne småting, man gjør det man må gjøre, komme seg bort, kutte bånd og overleve.  I ettertid forstår jeg at jeg ikke hadde behøvd å angre den avgjørelsen.

Gratulerer med dagen din, Nahjala Darling, 6 år idag!!


1 kommentar:

  1. Heisann!

    Må være herlig å endelig få et eget sted. Og som du skriver - det handler om hva du gjør det til. Er veldig greit å selv kunne bestemme hvordan en vil ha det - ikke be om lov til eller bli pålagt å gjøre slik eller sånn. Det frustrerer meg at gutta i sokkelen her røyker så mye inne på hyblene sine at det stinker tobakk her oppe hos meg .. noe som fører til hodepine og kvalme og ikke minst mistrivsel. Hadde det vært mitt hus - ville jeg innført røykeforbud inne ... men det kan jeg jo ikke på legge huseieren å gjøre .. Han røyker jo selv .. Nok en faktor som tilsier at jeg må vekk herfra så snart som mulig.

    Jeg har ikke smart-telefon tror jeg .. har touch-skjerm - men med vanlig tastatur utenom .. ellers hadde det nok ikke gått .. hihi ..

    Håper snart kroppen drar seg til .. skjønt det skal jo litt til etter det du har vært igjennom. Men det virker som om du har humøret med deg og det er jo det viktigste - så får ost være ost og det vi glemmer .. det er glemt .. :o)

    Stor klem :o)

    SvarSlett