tirsdag 10. januar 2012

Husker du?

En gang for mange år siden, da fjernsynet var sort/hvitt, gikk det  et program med samme tittel.  Odd Grythe var programleder, og publikum var den eldre generasjon, det ble sunget viser de kjente igjen fra sin ungdomstid, var ikke akkurat punkrock det gikk i...husker det var vannvittig trøgt og kjedelig!  Kanskje bragte disse toner, melodier og tekst fram minner for de eldre, kanskje det fantes demente dengang også?  Vi var nok ikke så oppmerksomme på denne diagnosen da.

Nå er jeg selv tutlete, glemmer mangt og mye, utrolig kjedelig, spesielt siden jeg vet om det selv.
Tror den svovelsyredampen gjorde hjernen hullete som en sveitserost, og der hullene har kommet, var det ting å huske - som har blitt borte nå.

Ostehjerne, ost er godt, da - den kunne bare vært utenfor hodet, da kunne den vært "god å ete", som matfar sier om mange ting jeg synes er vemmelig, "det e jo godt å eta", da sitter jeg ofte med kvalmen i halsen...og tenker at jeg heller ville valgt noe helt annet som kunne vært godt å innta...

Håper ikke der blir flere hull i sveitserosten med det aller første, slik at det bare blir et stort hull tilbake, for det ville ikke engang "vært godt å eta"!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar