mandag 16. januar 2012

ABBA og de glade -70 årene

Husker tilbake til ABBA tiden min, likte så godt de glade tonene, de ble etterhvert litt mer melankolske etterhvert som gruppen innbyrdes fikk diverse problemer, men like godt likte jeg melodiene.

Altså i -70 årene var jeg alt gammel i hodet, tror jeg, for jeg tenkte stort sett ikke så mye annerledes dengang om saker og ting.

Stort var det å oppleve forelskelse, særlig i 16 årsalderen, da spilte jeg mange glade ABBA melodier, men tror ikke motparten var like begeistret, så jeg holdt det for meg selv, som så mye annet.  
Lurer nå i ettertid på om forelskelsen ble nevneverdig gjengjeldt, men det er så lenge siden at det ikke lengre spiller noen rolle.  Lurte mye på det dengang, for jeg følte det var så mange løse tråder, og tilslutt løsnet trådene helt og fullt, usikkerhet har jeg nok aldri vært god til å takle.

Er ikke flink til å takle usikkerhet den dag i dag, og det er meed skrekk jeg skjønner at til høsten blir jeg 50, det er skummelt, det, hvor ble LIVET av??
Drømmer og håp man hadde på -70 tallet har svunnet mellom hendene, men etpar ting sitter, nemlig gleden over dyr.  Har fått mangfold av kjærlighet fra de, antagelig er jeg en person som stadig trenger bekreftelse på at den ene er glad i meg, og om jeg ikke finner det, trekker jeg meg inn i meg selv og vender meg til dyrene som aldri er vanskelig å tolke, mennesker er ofte utrolig vanskelig å tyde om de ikke er flinke til å fortelle med rene ord hvordan tingenes tilstand er.

Har så smått startet på å tenke på at dette midlertidige hjemmet ikke lengre er midlertidig, en utrolig underlig tanke.  Skal vi bo her, er det sant, hmm, tror det ikke før alle papirer, og da mener jeg alle papirer er undertegnet!  Jeg må ha dobbel og trippelforsikring,jeg har tegnet forsikring mot alt mulig også, jeg er vant med at skuffelsene er flinke til å finne meg av en eller annen grunn.

Imorgen reiser 2 valper, det er en stor glede, vet mange sliter med å selge valpene sine, men ikke her er det problemet oppstått enda. 
Nå skal jeg ha valpeferie, bare ha et kull eller to iår, vil kose meg med å stelle til i nytt hjem istedet.

Her er mange småting som en hjemmekone vil ordne, lage et hjem, sånn sett, kanskje ikke etter andres smak, men etter min.

ABBA kverner i hodet, har sett filmen etpar ganger, sist i julen, en feelgoodfilm som Henrik liker godt, vi liker stort sett samme musikk.  Han er litt gammeldags noen ganger, slik som moren.

Til jul fikk jeg tur til Trondheim av gutten min, han har ordnet fly og overnatting for oss to, selvsagt inkludert Brann versus Rosenborg sin serieåpning..vi koste oss slik sist, syntes han, og det er beundringsverdig at han orker å dra på gamle mor sin istedetfor noen på sin egen alder, gode gutten!

Skal finne mer ABBA på Youtube, jeg...og spille litt med den nye høyttaleren, da blir det god lyd!

ABBA, here I am:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar