torsdag 13. oktober 2011

Ny opplevelse

Etter at far i huset hadde satt 3 timer i politiavhør igår, ble gamle mor hentet med på tur til Oma igjen.
Samme ro som forrige gang kom over meg, og denne gangen skulle vi i båt og trekke teiner.
Hundene var igjen i huset, var ikke helt trygt å ha de i småbåten.  Friskt og godt ute på sjøen, og teiener ble trukket, ruser også.  Såklart måtte det dukke opp en lange, huff for en utrivelig fisk!  Den var slett ikke pen å se til, og enda verre da jeg skulle holde "dyret", kald, sleip og vemmelig - usj!  Den fikk lagt seg i en kasse med is, sikkert etter at den var tømt for innvoller og greier.

Noen leppefisk kom seg også i båten, de var det ihvertfall litt lettere å titte på, hummerne var skumle, de krøp nedi båten og jeg var mer redd de enn store pelsdyr, huttetu!  Litt tryggere etter at de fikk strips på klørne.  Er ikke rart det er greiest å bade i basseng, der er det verken tang, eller andre uhumskheter, og man ser hva som finnes der i vannet.  Jeg liker ikke bakterier, så for sikkerhets skyld holder jeg meg unna basseng også, gudene vet hva andre har gjort der, tenker jeg...

Selvsagt måtte alle hunder få løpt før vi satte kursen tilbake til huset, huff og huff, skikkelig nedtur å komme tilbake!

Bekymrer meg for saken som er tatt opp igjen, syntes det var ille nok forrige gang, og enda verre nå.  Hva kan skje, liksom?  Er den vemmelige mannen i jobb, er han sykemeldt, kan jeg treffe på ham, det er tusenogfire spørsmål som kverner.  Har jeg rett på bistandsadvokat nå, eller går de på samme paragraf?  Nå er det enda skumlere å være alene her, føler det lurer en fare hvor og når som helst, fytterakkeren!  Kaldt og vemmelig er det her også, fryse - fryse og atter fryse!
Det er kaldt i hele kroppen og i hjertet nå.
Tenker mest JEG VIL BORT!!!



Jammen godt med gode venner
de er her for meg dag ut og dag inn
takk for det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar