tirsdag 18. oktober 2011

Ønskeliste

Ja, disse ønskene, de kan være mange, de..

Ønsker meg et eget hjem, et sted ingen kan ta fra meg, tror tårene hadde trillet da!

Et eget sted, et sted hvor man kunne tenke på å samle småting som mormor`er gjør, et eget gommoskap, med glansbilder, pene gavepapir, fine knapper, småbiler og dukker, noen bøker og.  Kanskje tilogmed litt snop på lur til en liten gommo unge?

Et sted skulle jeg samlet på små presanger, funnet gjennom året, og som kan bli til bursdags og julegaver.  Mors eget skattkammer.

Så var det hundene da, kjenner tårene trille idag, ville blitt så glad om de fikk seg stor løpeplass som var ganske ren, mindre bading, kanskje et eget hunderom, tårene triller og triller, vet ikke hvorfor.

Så lenge siden noe var mitt, lengter så etter en "trygg havn" i livet, et sted som gir ro i sinnet, ikke den evige redsel som nå.

Og den varmen ønsker jeg meg, ikke en bråkende varme, den stille varme, muligens bare høre knitring av brennende vedkubber i ovnen.


Om sommeren, kjenne sjøluften, ikke nyse av gress og strå som kiler i nesen.  Sitte ved en kai og høre klukkingen fra bølgene som skvulper mot strand.

Inatt drømte jeg så rart, jeg druknet, plutselig ble jeg løftet opp av vesener med vinger, store, blå vinger.  De satte meg trygt ned på tørt land, og deretter fløy de videre, svusj var lyden av ders store vinger.
Deretter våknet jeg, kunne ikke snu meg i sengen, ryggen var stiv og vond, ville snu meg, men klarte det ikke.  Hele bekkenet verker idag, måtte gå sidelengs ned trappen, inn på det kalde kjøkken, fryser, ønsker noe kunne gjøre meg varm fra innerst til ytterst.

Ønsker at jeg kunne være en god hundemamma, ønsker å være den snille gommo, ønsker...ønsker...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar