søndag 23. oktober 2011

Ishuset

Så tungt å komme "hjem" igjen, til iskulden i huset etter noen dager der far i huset bor. 

Bare å ha det varmt og deilig, ingen skitne hunder, der var de rene etter å ha vært ute, enten ute på stedene rundt huset, eller i fjæra.  Lett å vaske over gulvene, kunne tilogmed gå i sokkelesten der, og T skjorte, i motsetning til å kle på seg det varmeste man har når man er her i dette huset.  Deilig å ha fred rundt seg, ingen naboer vi plaget, og gode, trøtte hunder av mer lufting og sjøluft.

Jaja, som jeg tenker i mitt stille sinn, det er bare å drømme!
Ble så deppa og nedstemt med en gang kulden slo imot  da vi kom inn, hundene frøs, mor frøs, tomt i kjøleskapet, og ellers lite oppmuntrende.

Får muntre meg opp med å tenke på Trondheimsturen neste helg, da?  Blir ferien min, 2 dager i byen før fødsler og 7-8 ukers valpetid venter.  Gleder meg ikke til det, heller - før var det høydepunktene i året, nå er det det det er.  Såklart er det positivt, men mye å ta hensyn til, kan liksom ikke ta lett på slikt ansvar, jeg.  Redd de skal fryse nå på denne årstiden.

Nå er det bare å få litt såpemasse i hus, koke såpe, så er nok mesteparten av gaver unna til juler og bursdager som står i kø.

Har brukt masse stoff og laget små løpere til gaver, enkelt og greit, kanskje med en liten såpe til?
Vognteppe er laget, hundetepper er laget, må lage litt flere, var ønske fra endel andre også, enkelt og koselig å pusle med.
Nå skal jeg fra imorgen rydde og kaste mer herfra, orker ikke se mer av det som er her, bortsett fra noen få ting.  Tenker enda at det muligens, kanskje kan være et håp, om det går i vasken, får man i det minste en skikkelig opprydning, trenger jo god tumleplass til de som kommer også...

Jepp, det var søndagen, det!


Leyza ligger i bred vinduskarm og titter ut på livet..


Far avsted til båten


Mor tar seg en kveldstur og titter på sjøen
..og lufter de firbente


Mimmi sjekker ut plassen utenfor huset, mye rart her, og spennende lukter


Iben som vanlig i full fart


Stella tar seg litt bedre tid til å utforske omgivelsene, hun...

Å, så raskt denne helgen gikk, da..
øøønsker meg tilbake, jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar