onsdag 6. juli 2011

Synes dagene er travle

...Men de finnes da ikke travle, det er kun det lille man gjør som virker så MYE, dumt skrevet!
Denne hundevesken hadde jeg mye arbeid med, bevares, her fikk jeg tanker om å  sy koselige og lune tepper til "beboerne", men manglet denne gangen ikke stoff, men fyllmasse, de må jo ligge mykt, da blir det nesten et verdensproblem som må løses, latterlig!
Så for meg at jeg kan sy riktig mange og gi bort i gaver, men hvem trenger noe slikt, da??
Videre så jeg for meg flyturer og innsjekk av hund på fly, bevares så mange dumme tanker, skal ikke verken fly, eller bevege meg på merkelige plasser.
Om nettene drømmer jeg om snegler og slanger som kveler meg, våkner badet i svette og synes alt med drømmer er tullete...prøver å programmere hodet til å lage trivelige drømmer, men hodet lytter ikke på meg...



Denne jenta måtte få seg en jacket, synes hun kler fargene her, men bevares så mye tid jeg brukte på å finne rette farger til henne...
Klart hun skal være godt "polstret" når hun er med og løper ved siden av lillebilen!
Kan ikke løpe med et ekkelt, stramt bånd rundt halsen, vel?
Om ikke jeg løper, forstår jeg jo at de som gjør det trenger å ha det komfortabelt, viktig, det!



...som denne gutten også, faren hennes.  Måtte ha farger som stod i stil med hans egen farge, og er litt guttete:)  Han er en liten løper han også, løper ved sin datters side.
Elsker blikket hans, det rører meg like mye hver gang jeg ser på ham, jeg kaller ham min lille kjæreste, vi er mor/sønn, litt kjærester og såklart er han vennen min som får høre mange betroelser etter sengetid.  Om han er glad for det, tja...han biter ikke hodet av meg!
Han er varm, myk, god, tålmodig og lukter godt.




Her er romantikk i luften, vår hvite prins fikk damebesøk, og det blir romantikk noen dager, da.
Ser de trives i hverandres selskap og at de danser for hverandre, de trenger også litt påpass, ikke slite gutten ut, men la kjærligheten komme i passelige "doser", holde flammen vedlike, ikke la gutten gå trøtt.
Når gutten hviler, må frøknen ha stell og kos, blir her noen dager og reiser.
Kort, intens sommerflørt...



Har også vært så heldig å få passe min eldste puddelfrøken, en sprek og moden sak på 10 år, ingen helseplager, og krever full oppmerksomhet når hun besøker gamlemamma`n sin.
Hun er en meget spesiell frøken, og hver gang hun kommer, må hun servers godsaker, bli badet, barbert og klippet, rense ører og klippe klør.
Det er koselig, se hvor elegant hun fremdeles er, etter godt stell med vår egen "spadag", er hun noen ganger glad, andre ganger fornærmet, alltid like interesant å lese reaksjonene hennes!

Vet mange flirer av meg og denne dullingen, de er "jo bare hunder", de er hunder, de skal ha det beste jeg makter å gi, og de er slett ikke noen "bare"!

Klokken er 21, det er nyheter, mange triste nyheter etter helikopterulykken i Hardanger, kirken i Kinsarvik er full, trist når unge mister livet...
Her har nyligsykepleier vært med flytende føde, blir da ganske uvesentlig i den store sammenheng, men denne matsaken er visst meget viktig.
Så sørger de i Kinsarvik
En halvgammel dame skal forsøke å drikke mat.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar