tirsdag 5. juli 2011

En ny "venn"

Venn og venn, heh, relativt begrep det der!  En som er på "min" side nå, blir betraktet som venn, ikke fiende, personer er stort sett inndelt i de to kategoriene, venn/fiende.

Antar fiende andelen "vinner", men nå er det blitt involvert en person, kvinnelig - takk for den!  Hun skal utforme et skriv til Helsetilsynet, hvor saken forhåpentligvis blir belyst godt nok til å få satt kommunens fremgangsmåte og rutiner i søkelyset.   Igår snakket vi sammen, og dermed var det å åpne såret igjen slik at det blødde, men kan det være til hjelp i det lange løp, vil en granskning av kommunens hjemmetjenester være til nytte for flere enn meg, den biten føles litt viktig, unngå at andre også vil oppleve noe lignende.


I samtalens løp, fant vedkommende frem til flere kommunale feil, rettigheter de ikke har informert om, muntlige opphevinger av vedtak, likeså muntlige vedtak som har blitt gitt, dette var da feil, vedtak skal kun komme skriftlig.  Fikk nylig skriftlig vedtak om daglig tilsyn av hjemmetjenesten, det har ikke skjedd, og det ble opphevet muntlig av psykiatrisk sykepleier, på bakgrunn av at jeg nå burde være kommet (i hennes tidsregning) over udåden.  Dette var meget feil, fikk jeg vite av "den snille damen", OK - bra å vite endel av opplysningene hun kom med sånn generelt også, man kan ikke tillegne seg nok kunnskap om "fienden", noe som får meg til å tenke på at man skal holde sine fiender tett inntil seg (overført betydning), og sine venner skal man ta vare på, uten å kvele de.

Denne samtalen og mangel på mat, gjorde meg såpass trøtt at jeg sovnet i 02-tiden, endelig en natt med 3 timer på puten!
Hjalp nok også på at vi var ute i finværet hele gårdagen, mor og hunder, hadde mye å gjøre.  Snakke i telefoner, kaste boss, rydde litt, rake skellsand ned i plenen, bestill noen saker til hundene, og ta oss en liten kveldstur. 
Da jeg så hvor avslappet alle de ble på kveldingen, virket det som sovemedisin...

Nå har hundene fått babytannbørste og Aloe Vera tannkrem, nye vester og seler til bånd - slike seler jeg har ønsket lenge da de har god passform og er trygge, ble så glad da de passet at jeg sporenstreks bestilte enda flere....et stort steg, glemte helt å tenke på lommebok og bank konto, men at de er sikret og trygge i båndene er utrolig viktig!  I postkassen lå der en stor konvolutt, den inneholdt en nettbestilt hundeveske, den ble bestilt med tanke på at det er trygt for valpene å bli båret ut i luftegården i den, ikke at jeg bærer som er så altfor flink til å miste det jeg bærer.  Den var jeg også utrolig fornøyd med, lun om vi skal ta de i bil/båt, og ikke så tung å bære som et bur, fin til reiser med de små til veterinær.  Jo, der bor nok en shopoholiker i meg, blir jo glad for ting, men de må fylle en funksjon...neste gang jeg mottar en stor konvolutt, vet jeg at det er like spennende som et kjærlighetsbrev, det kommer til å inneholde noe nyttig, og trygt til mine kjære!
Skal ikke stikke under en stol at det var godt at mine kjøp har vært på salg, det letter samvittigheten, og det er noe jeg har sett på i etpar år, men siden det nå var under halv pris, da-----tålmodighet kan lønne seg, også i andre sammenheng.

Takk for telefoner fra "venner", valper - salg på hundeutstyr, og det gode jeg klarer å finne!

Neste ønske er noen furubusker som dekker plassen der uhellet hendte, få området til å se annerledes ut, men denne gangen orker jeg ikke gå med spade i skogen som tidligere da jeg fant furuer som ble hekk langs det brente hus.
Derfor vil nok dette prosjektet ta noe tid, jeg VIL IKKE ut blant folk!
De har munner som kan snakke onde ord, hender som kan gripe deg på upassende vis, og tanker som overhodet ikke  passer seg.  Mennesker kan være utspekulerte, manipulerende, alkoholikere, kriminelle, de kan være så mye nifst, løgnere og svikere, psykopater og dominerende - verden der ute...jeg skal komme ut når jeg er klar til det, men ikke tale om at jeg vil gjøre det alene - uten en venn, eller flere....



Mammaaa - var det dusjing, eller vaske gulv du sa??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar