fredag 23. desember 2011

Julefred

Nå skal det være julefred i heimen, den midlertidige, der vi bor i poser og litt av hvert.  Savner ingenting fra "helveteshuset", kommer ikke på en eneste dings, gjenstans, eller spjåk.  Eneste jeg savner er lader til batteriene som hører fotoapparatet til, glemte å få med den duppeditten, og å ta bilder er vel stort sett det som øynene klarer nå.  Ja, av noenlunde givende karakter, da..
Kunne også tenkt meg å titte på bilder fra da nest eldstejenta ble født og var baby, siden hun selv fikk en liten pike for 3 dager siden, er vel litt kos å se hvem disse små ligner på.
At det kom en pike etter 26 år, er nå koselig, da, men jeg har bare sett et bilde av nurket enda, håper det kan la seg ordne om ikke for lang tid, å få sett henne i virkeligheten, kjenne litt babylukt igjen.

Vel, det er nok enda et bevis på at tiden rusler.  Fint navn får hun også, vesla.

Tenk om alle tanker også kunne tatt juleferie, det hadde vært en god ting, men man må vel bare godta at de er der og knurrer litt.
Ihvertall fører jul/nyttår noe godt med seg, man kan si endel vonde hendelser hendte ifjor, ikke iår.
Man tar på en måte et steg videre fra skuffelser og leie hendelser, ikke at de blir spesielt bleke, men det har ikke da hendt så nylig på en måte.

Ifjor...forrige år..året 2011  Blanke ark?  Tja, vi får vente og se hvor blanke og skinnende de blir.

Kanskje 2012 gir meg en hud jeg kan leve med, selvom den er fregnete, eller kanskje jeg får ny og pen hud uten fregner?
Kanksje kommer kløen og svien til å gå over?
Muligens får jeg erstatning for skader neste år, som ikke er så lenge til?  Hvem vet, spørsmålene ligger i ubesvarte perler for dette "neste år".  

I år er enda for mange hendelser vonde, men  nå blir det jul, julefred og godt selskap, iår...






                                                                               Taler vel for seg selv?

1 kommentar:

  1. Er bare innom som snarest for å ønske dere ei fredfylt og god jul - stor klem fra Toril :o)

    SvarSlett