lørdag 14. april 2012

Hullet i veggen

Innestengt nede på soverom med hunder idag også - grunnet hull i veggen, ny altandør og plenty støv.  Slik går det når man begir seg på mystiske prosjekt, eller fornuftige?


I utgangspunktet måtte vinduet med utsikt skiftes, og hvorfor ikke putte inn en dør med bare glass for å få enda mer inn av maleriet utenfor?  Fint blir det, maleriet ute er alltid i endring, det er naturens egen kunst, i det fjerne skimtes snødekkede fjell, men sjøens klukking er likevel nærmest.


Støvet irriterer lunger, medisinen er pent plassert - just in case.  


Regnet har laget tårer på glassruten, igår var det sol.  


Et hull i veggen minner om Pink Floyd musikk - ...just a brick in the wall.  Nå kan jeg enda glede meg over Pink Floyd, tenke på når musikken ble spilt, hvor og hvordan.


På facebook ligger et bilde av en akvarell, det er en premie jeg har vunnet fra kunstneren Yvonne Ohlsson Søderholm.  Man kunne sende henne sitt beste foto, og hun ville en gitt dato plukke ut et fotografi som hun ville male en akvarell av, vant med fotografi kalt "Trygghet", motivet er ganske enkelt en valp i etpar hender.  
Hun har malt akvareller for den svenske kongefamilien, ikke at det er så spennende, jeg ganske enkelt liker  akvareller, ønsket meg kunst og får det.


Ved siden av meg sitter en fortvilet gutt, det er atter løpetid i huset, trist å høre hvor lei seg han er, Gutten min!  Han skjønner ikke at nok er nok, han.  Han er Gutten til far og mor, en skatt.


Ovenpå hører jeg stemmer, igår var det både stemmer og masse - masse støy, tilbake idag er et hav av støv - mye rot og et stort maleri av vårt lille gløtt ut mot verden...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar