mandag 13. februar 2012

Ikke spise kjøtt og fisk person

Selvsagt er jeg også annerledes i matveien enn "normalen", skulle bare mangle!

Jeg spiser ikke kjøtt, men kan gjøre unntak med hamburgere, skikkelig, saftige burgere med alt mulig rart på, prøver å lure kjøttkaken stille inn i hundene og nøye meg med brøg og resten av innmaten, men der går kjøttgrensen min.

Ikke liker jeg fisk, den lukter ille, ser triste ut og har skumle bein i seg.  De kan kalle det beinfrie fileter så mye de vil, men bein kan det likefullt være.  Ja, med en husbond som elsker alt av sjømat, har han nok fått den perfekte livsledsager i meg!  Nå har jeg forsøkt i årene med ham å smake, stort sett med samme resultat, at jeg bare må få det UT, prøver å gjøre det på en litt diskret måte, men smaken!!  Ååå, den bli hengende i på en måte.  Skumle krabber, skjell, reker, kreps, hummer, ja..alt er godt for ham, jeg brekker med omtrent både av lukt og syn, maten ser jo på deg!

Kaker derimot er NAM!!
Oj, så mange gode kaker som finnes:)




Mmmm, snadder!!  Tror dette er favorittene for tiden, ihvertfall har det vært det i mange år, blir ikke lei de, heller.
Samme er det med mange typer pasta og makaroni, blir ikke lei, man kan koke makaroni og gjøre mye godt utav den, enkleste er bare å svippe i litt melk og kremost, litt krydder.  Det er herremåltid for ikke kjøtt og fiskeelskere, her lukter det ikke ille, og ikke finner man bein.




Mat for M, også snaskens, bare man passer på å eksludere mystiske kyllingbiter, eller annet kjøtt, er ikke så vanskelig, for de putter ikke inni hauger av kylling og kjøtt.  Dette er kosemat, jeg blir nok aldri "voksen" i matveien, er ikke fan av salater, frukt og hauger med grønnsaker, men ost, derimot...det er godt, mange typer oster, synd vi har så dyre og altfor skrint utvalg av oster her i landet!
Tacoskjell, synes jeg er problematiske, der detter jo alt ut, og man sitter og klamrer seg fast i tacoskjellet som om det er en redningsbøye, ser så grisete ut når alt faller fra hverandre i ørten biter:)

Og her er vel "verstingen" blant mat jeg ikke liker, denne krabatutten her...



Der er den med sine nifse blikk, skremmende klør og sitt illeluktende kjøtt:((
Har hørt endel ganger at jeg er rar og sær, men er det rart, da??
Dette blir aldri min kompis...

1 kommentar:

  1. Må nesten dra på smilebåndet her .. :o) Jeg er stort sett alt-etende .. men har problemer med all slags sild .. unntak er makrell men det er kanskje ikke akkurat sild. Jeg kan godt skjønne at du ikke liker lukten og at du dermed får problemer med å få det ned :o) Smakte blåskjell for første og antakelig eneste gang sist sommer .. smakte jo bare saltvann .. sjø .. så det blir nok ikke noen hit her i gården.
    Jeg har en hjelpende hånd her som er litt mer kresen i matveien .. så det er mye av kjøtt og fisk jeg ikke spiser lenger ..

    Er også veldig glad i kaker :o) .. og pasta og .. ost .. og .. sjokolade :o)

    Faktisk fikk jeg lyst på makaroni og ost nå :o)

    Håper du har en fin mandag - klemmer!

    SvarSlett