mandag 27. juni 2011

Hvorfor?

Hvorfor gjorde du det mot meg?
Stjele tryggheten i hjemmet mitt, grafse på kroppen min, få meg ned i kjelleren for n`te gang

Du er en ansatt i hjelpetjenesten i kommunen, du er såkalt profesjonell
Snart en uke siden nå
Klærne har jeg kastet
Kroppen er vasket ren, men blir det ikke
Tennene pusset til munnen blør

Politiet har hentet deg
Om etpar dager er det inn til siste forklaring
slike som deg slipper alltid unna med ugjerninger, selvom du har hatt noen dager på celle

Kan ikke spise, sove, eller være trygg alene

Du også skulle svikte, en jeg trodde skulle være en trygg person, din vemmelige helseansatt, totalt misbruk av stillingen din!
Det sies at du er suspendert med øyeblikkelig virkning, tror jeg det, eller kan jeg vente deg tilbake?

Du kom da du visste jeg var hjemme alene, brukte meg - ba meg holde munn, dette var vår hemmelighet
Jeg fortalte, fortalte hva du hadde gjort, ingen hemmelighet mer!

Du har kone og barn, hva tenker de om deg nå?

Kvalmen kommer i bølger når jeg ser stedet der du misbrukte din stilling

Hva mennesker er?
Svikefulle, utspekulerte, løgnere, plagsomme, sparker deg når du har vondt nok fra før, prater med stygge ord...

Kretsen av de jeg tror godt om, ble ytterligere skrenket inn

Har 14 firbente venner som aldri har vært annet enn gode mot meg, aldri har de sviktet, forgrepet seg, eller løyet

Skal jeg takke deg for at du har revet ned hva jeg har forsøkt å bygge opp i 10 år, eller hva er fasiten?
Var jeg et lett offer for deg fordi jeg er alene, stygg som nøkken, eller hva ville du?

Ser på regnet utenfor ruten, det siler som tårer, tårene mine og regnet blandes


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar